juli 08, 2010

Growing...

Har legat utslagen på soffan hela veckan, huvudvärk och extrem trötthet. Inte orkat något. I morse fick jag dock ett skumt ryck, innan klockan var sju hade jag plockat disk, plockat tvätt och hängt upp och plockat ner. Blev lite mer plockande fram till lunch, sen var det som om jag blivit nerklubbad. Slockade på soffan som ett ljus, vart extremt svårt att ta sig upp för att duscha innan jag skulle köra kidzen till Läby utanför Uppsala. En resa på fyra timmar tur o retur. Konstant orolig för att somna bakom ratten, vet inte vad det blivit av mig, somnar jättelätt när jag kör nu vilket gör att det är läskigt att köra. Blev några samtal till en orolig babe för att hålla mig vaken, ett o annat stopp.

Nu känns det mer att magen växer..=)
Det spänner och stramar, ligamenten i höfterna bråkar med mig konstant.
Halsbrännan kommer smygandes varje kväll.
Måste springa på toaletten stup i kvarten för att kissa.
Mitt isbegär jag hade när jag väntade Flisan har kommit tillbaka.
Finns det något ljuvligare än ett glas fyllt med is och vatten?
En lite småkul men skum grej som har kommit med bebisen är att jag helt tappat bort mitt sinne för ironi!
Dom som känner min babe VET att han är ofta ofta ironisk, vilket resulterar i att jag tar ALLT på allvar! =)

Blir sur för att sen stanna upp, tänka efter och... men vad f_n! Det var sååå du menade.=)
Jag tycker att det är skitkul, men Jonas tycker nog inte det alla gånger.


Magen växer ju som tusan just nu, kan inte låta bli att undra hur stor jag kommer att blir. Med Flisan så var jag inte stor, men med Agnes så vart jag enorm!


Samma dag Flisan föddes.


Dagen innan Agnes föddes.


0 kommentarer:

Skicka en kommentar